Piątek, 26 sierpnia 2011 · dodano: 26.08.2011 | Komentarze 0

Ożarów<->Warszawa(rano Warszawską, powrót po WMK DK2)
AVG: 19.57 km/h (WMK robi swoje)
KCAL: 1952

Rankiem udało mi się delikatnie nastroić jeszcze hamulec mechaniczny Tektro, tak, że udawał nawet że coś jeszcze spowalnia. O hamownaiu raczej nie było mowy, ale o spowolnieniu jeszcze tak. I z nim udało mi się dojechać do roboty.
Po robocie poleciałem na WMk, po drodze zahaczając o sklep rowerowy na Nowowiejskiej, szybkie sprawdzenie stanu Tektro przez Mechanika, no i decyzja - nie nadaje się do naprawy, trzeba kupić nowy. I tak oto stałem się posiadaczem nowego hamulca Hayes MX4. Obawiałem się trochę o montaz, czy podołam i czy zmieszczę się w kilku-nastu minutach, ale poszło błyskawicznie, bo anrzędzia juz były przygotowane w torebce, wystarczyło je wyjąć, wykręcić starego hampla, od niego odkrecić adapter, dokręcić do nowego, dokręcenie i gotowe. Jeszcze tylko regulacja, szybki test i mimo naciągania linki hamulcowej "na oko" - zadziałało od początku tak jak powinno. Pełen sukces :D mam tylko nadzieję, że ten hampel posłuży mi długo, a i tak być może zamienię nawet miejscami hydraulika z tym mechanicznym, przy okazjis prawdzając, co tak mi sie dziwnie tam z tyłu zachowuje przy gwałtowniejszych manewrach na tarczy... tak jakby... koło było krzywe, albo wychodziło na ośce, albo krzywa ośka była? Sam nie wiem... Ale brzęczy mi hamulec przy gwałtowniejszych manewrach, prawdopodobnie uderzając o tarczę.