Maj, 2011

Wtorek, 31 maja 2011 · dodano: 31.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów <-> Warszawa

Wyjechałem z domu i okaząło się, że jest pod wiatr. No i musiałem ciągnąc... na szczęście miałme te kilka minut w zapasie, więc pod robotą stawiłem się punktualnie, ale coś mnie tknęło, spojrzałem pod fotel.... a tam łańcuch napędzający obrócony o 180^..... W dodatku podczas przeszukiwania dostępnych w kufrze narzędzi nie znalazłem skuwacza... Dobrze, że w pracy przypomniałem sobie, że mam przecież na łańcuchu co najmniej 1 spinkę ;) Także na kilkanaście minut przed wyjściem uzbrojony w rękawice udałem się pod rower, rozpiąłem łańcuch, odwróciłem, spiąłem i... zadziałało. Od razu jechało się lepiej i żwawiej...
Średnie i kondycja w normie. Rano z mordewindem miałem 24.01 km/h (i to mimo problemów z łańcuchem!), w drodze z powrotem wyciągnąłem prawie 25, ale ze względu na odwiedziny u kuriera GLS i na poczcie, troszkę mi spadła.
Są też wieści na temat SLRa - jest już robiony, malowany ma być na czerwony metalowy, więc już się nie mogę doczekać :D

Kategoria Naprawy, Żółtek

Poniedziałek, 30 maja 2011 · dodano: 30.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: 15.47 km/h ;) (nieważne ile w statsach, ważne, że to były TESTY roweru!)

Zachciało mi się zmienić w niedzielę po południu napęd z kasety na piastę wielobiegową SRAM S7. Był tylko 1 powód tej zmiany: wbudowany hamulec - torpedo. Niestety, operacja wymiany skończyła sią fiaskiem po około 4-5 godzinach, bo kiedy już wszystko było pozakładane, nagle wyszło, że manetka sterująca biegami nie działa jak powinna, a próby zmiany jej na inną, zmiany linki, zmiany pancerza, kombinowanie z clickboxem (elementem zakładanym na ośkę piasty) - kompletnie nic nie dały. Późnym wieczorem, jak już zaczęły mnie atakować meszki, poddałem się... Odstawiłem rower do garażu... Ale jeszcze naszykowałem wszystko do zmiany z powrotem na kasetę. pech chciał, że tak jak o tym pomyślałem, to zacząłem działać w tym kierunku jeszcze późnym wieczorem. No i stalo się - podczas skuwania łańcucha, tuż przed podpięciem manetki - rozwaliłem skuwacz. I to był niestety koniec, bo końcówki skuwającej nie mogłem już odnaleźć w ciemnościach zapewnianej przez 2 marne żarówki. Musiałem udać się do rowerowego i zakupić, ale przy okazji zakupiłem równiez linki przerzutkowe i pancerz, więc przy okazji postaram się to koło jakoś podczepić jeszcze raz, o ile będzie taka potrzeba. A póki co, muszę jeździć jak za starych czasów, na 1 sprawnym hamulcu... I modlić się, aby ten wytrzymał podczas wycieczki do Gdańska na WPR.

Kategoria Awarie, Naprawy, Żółtek

Piątek, 27 maja 2011 · dodano: 28.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów <-> Warszawa

Przesadziłem z mięśniami w czwartek no i w piątek czułem, że są troszkę spalone, próbowałem je pooszczędzać trochę, ale i tak czułem się po porannej przejeżdżce wyraźnie zmęczony bardziej niż dzień przedtem.
Po południu jechało się prawie jak zwykle, chociaż wracałem przez Szyszkową. Pojechałbym przez Komorów i Pruszków, gdyby nie konieczność odwiedzenia poczty. Poza tym liczyłem też, że może pogoda bedzie sprzyjała i w sobotę dzisiaj ruszę się nad Świder, ale było na tyle nieciekawie i chłodniej jakoś, że sobie odpuściłem.

Czwartek, 26 maja 2011 · dodano: 26.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów <-> Warszawa (+Wołoska +Arkadia)
MAX: 46.0 km/h (Jana Pawła II w stronę Arkadii, kadencyjnie)

Do Warszawy jechało mi się przyzwoicie. Do pracy miałem AVG > 26 km/h i to w dzień powszedni, byłem praktycznie zachwycony... Troszkę gorzej było w drodze powrotnej, czułem nogi jeszcze po porannej wycieczce... Ale z czasem rozgrzałem się i znając już trasę powrotną (dk2) mogłem gdzie się da zaoszczędzić, a w innych miejscach dać na maksa :D
Rezultat jest całkiem przyzwoity :D

Sobota, 21 maja 2011 · dodano: 21.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów <-> Warszawa (Masa Na Autyzm 2011)
AVG: 22.55 km/h (całość)
AVG dojazdu na MNA: 28.02 km/h :D
MAX: 40.1 km/h (Kasprzaka normalnie do Prymasa 1000-lecia)

Wyjechałem z domu po dwunastej, lekko spóźniony za to czując lekkość roweru i mając duże chęci... No i chęci były na tyle dobre, że przez cała drogę (nie licząc rozwidlenia z S8 gdzie zawsze wieje i jest pod górkę i pod wiaterek) miałem przelotową >30 km/h. Potem była Warszawa i prawie wszędzie zielone, w dodatku sobota, więc ruch był dosyć mały. W tempie ekspresowym doleciałem do Kasprzaka, potem szybko Karolkową i Kolejową... I wreszcie Raszyńska... ale też pusto, więc w mgnieniu oka znalazłem się przy Żwirki i Wigury, gdzie na prostej mogłem "dopalić" ile fabryka dała (34? 36?). Na Polu Mokotowskim ze względu na ścieżkę żwirowatą starałem się nie lecieć za szybko, ale kiedy zobaczyłem w lusterku produkt roweropodobny za plecami, to dobiłem do przelotowej. Niestety spacerowiczy było trochę za duzo po drodze, więc niebawem musiałem zwolnić. Ale i tak już mijałem scenę, już widziałem kolejki do rejestracji i za chwilę mogłem się zrelaksować...
Sama Masa poszła całkiem szybko i przyjemnie. Aczkolwiek ganianie do przodu jako zabezpieczenie mnie zmęczyło, dobrze że miałem wodę, to się opiłem potem. Niestety jak się okazuje są nadal kierofffcy, którzy nie wiedzą co to jest kolumna uprzywilejowana i próbują się wpieprzać w nią jak się tylko da. Tym razem była to jakaś pani, która się... spieszyła do pracy. Sam ją prosiłem kilka minut wcześniej, aby poczekała, ta ok, w porządku... I chwilę potem już rusza i próbuje przejechać mimo rowerzystów. To samo z innymi uczestniczącymi w ruchu - pieszymi czy samozłomiarzami.
Powrót do domu był podobnie szybki jak wyjazd, prędkość przelotowa w normie i powyżej, przy okazji jeszcze nakręciłem 2 filmiki komórką. (wreszcie mi się udało).

Czwartek, 19 maja 2011 · dodano: 19.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów<->Warszawa (via Dźwigowa, Wołoska i powrót Prymasa 1000-lecia)

Bardzo dobra średnia to wynik mocnego wciskania pedałów gdzieś w drodze powrotnej do domu, przepychania się przez korki z mocnym przyspieszeniem gdzie się tylko da, no i mieszaniem stylu - to kadencyjnie, to siłowo. Próbując utrzymać maksymalną prędkość tak długo jak się tylko da.
W drodze powrotnej próbowałem nakręcić filmik ze swojego telefona szajsunga, niestety w pewnej chwili dostałem gówniany komunikat o zapisaniu i zamknięciu i... Znikło. Dobrych kilkanaście minut wspaniałego nagrania ("w drodze na zachód") poszło się.... kochać. Ot co, szajsung!
Nadal mnie pobolewa SA, kolana dają radę, chociaż czasami przy mocniejszych depnięciach je odczuwam. Dlatego mimo posiadanej już "mocy" w nogach, ciągle startuję z "2" biegu. No i faktycznie, przydałby się jeszcze "9" bieg... jakieś 10z w kasecie, albo po prostu nowy blat (w zamówieniu).

Wtorek, 17 maja 2011 · dodano: 17.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów->Warszawa(+Wołoska)->Komorów->Pruszków->Ożarów(+poczta)
MAX: 41.7

Rano jechało się zupełnie przyjemnie, nawet udało mi się władować od razu "7" bieg, chociaż '30' nie dochodziłem, ale te 28-29 szedłem. W Warszawie oczywiście korek, blachosmrodziarze wylegli na ulicę, już prawie za lazurową zaczęło się korkować, no a potem oczywiście Kleszczowa. I jak zwykle Łopuszańska zapchana...
Droga powrotna wiodła przez Żwirki i Wigury... Olbrzymi KOREK. To jest w ogóle paranoja, ja nie wiem po co ci ludzie w tych blaszkach się tam pchają... Nie mogą objechać tego korka inaczej?
Wracałem przez Komorów, więc koło piątej po południu leciałem 17 stycznia i potem Al.Krakowską. Znowu: korek. Znowu setki blaszek się pcha. Nie wiadomo po co i dlaczego, zajmując miejsca autobusom. Obok po torach przelatują Pesy, a ci stoją jak barany prowadzone na rzeź. I co ciekawe, tylko w 1 na 10 samochodów siedzi więcej jak jedna osoba. Ktoś jeszcze poza kierowcą. To nie jest normalne, że taki spalinowóz zajmuje 1/3 miejsca co autobus, a wiezie 50 razy mniej ludzi! To jest debilizm. Ja rozumiem ludzi, co dojeżdżają dziesiątki kilometrów z zadupia, gdzie do przystanku PKS czy PKP jest >2km. Ale nie wierzę, aby tych ludzi było aż tak wielu! Poza tym są parkingi przy stacjach PKP, można tam zaparkować i jechać dalej podciągiem. Po co korkować już zakorkowane miasto? Po to, aby się... pokazać? Że ma się samozłom sprzed dobrych kilku lat? LOL!
I jeszcze o jeździe... Tak jak wczoraj, znów jechałem na "siłę", niestety moje nogi po wczorajszym i dzisiejszym mają na tyle dosyć, że jutro pewnie dam im odpocząć.

Poniedziałek, 16 maja 2011 · dodano: 16.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów->Warszawa->Komorów->Pruszków->Ożarów
AVG: 23.92 km/h *

Wyjechałem z rana z domu pełen sił. Dotarłem pod dk2, stanąłem na światłach dla pieszych jeszcze przed śmieszynką rowerową... I jak przejechałem, to podczas hamowania potwierdziłem, że coś się dzieje z tylnym hamulcem... Coś dziwnie hamuje, za twardo i szarpie... Tak jakby... Zszedłem z roweru, spojrzałem, zobaczyłem tylnego hayesa zwisającego na jednej śrubie, a przy próbie poprawienia go dostrzegłem, że praktycznie oderwana jest 1/3 zaczepu pod hampel... Stałem i patrzyłem tak kilka sekund... Bo to de facto oznacza śmierć tylnego wahacza. A potem stwierdziłem, że może wróce do domu... jednak po przejechaniu przez światła z powrotem, przypomniałem sobie jeszcze o przednim, który działa jako tako mimo okłdzin z mieszanki mineralno-metalicznej (tylne to był metal). No i... pojechałem. W sumie dobrze zrobiłem, bo jechało się do W-wy znakomicie. W Warszawie obawiałem się wiaduktów no i gwałtownie hamujących samochodów, co jak co, ale 1 hamulec w rowerze to ciut mało.
Po pracy postanowiłem wymienić jeszcze tył z przodem, aby te metalowe klocki były z przodu, ale to był poważny błąd... hamowało się okropnie, trzęsło i w ogóle. Jakoś dojechałem do domu, przełożyłem z powrotem i działa. Ale i tak są do wymiany niestety.
Droga powrotna była pod WIATR... Poważny taki raczej. Momentami miałem wrażenie, że mnie zepchnie, ale... ustawiłem "7" bieg (do 30-32 km/h) i parłem do przodu... Chciałem rozwalić mięśnie... Skoro miały 3 dni odpoczynku, to niech pozasuwają troszkę. I zasuwały... Udało mi się utrzymać średnią >24 km/h mimo tego wiatru, gorzej, że potem testując rower pod domem, tą średnią spuściłem troszkę. Ale musiałem sprawdzić układ kierowniczy-widelec-hamulec.

No i dzisiaj poszło nowe zamówienie do Velogica na Semi Low Racera.
(polecam!!!)

Kategoria Awarie, Żółtek

Czwartek, 12 maja 2011 · dodano: 12.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów <-> Warszawa (+Wołoska)
MAX: 41.8 km/h (Łopuszańska...)

Standardowy przejazd do roboty i z powrotem, aczkolwiek po pracy zwiedzałem jeszcze Wołoską. Bardzo ciekawie się zrobiło jak najechałem na wielką wyrwę na Bitwy Warszawskiej 1920 roku, po czym mi spadł łańcuch z przodu z 52 na 40z... nagle na następnym skrzyżowaniu praktycznie ruszyłem unosząc przód delikatnie do góry, co spowodowało, że się sam mocno zadziwiłem swoimi możliwościami ;) Poza tym ustawienie tylnej przerzutki na ramie wytrzymało, śruba dała radę i nie pozwoliła uciec przerzutce do przodu. Samo ustawienie łańcucha na przednim blacie 52 było już więc tylko formalnością, aczkolwiek odbyło się ręcznie z braku przerzutki przedniej.
SA i kolana ok, chociaż po jeździe podczas chodzenia czuję te ostatnie jeszcze. Przydałby się jakiś dłuuuuższy wyjazd gdzieś, może w sobotę się ruszę pod Piaseczno...
Niepokoi mnie to, że podczas jazdy siedzę po lewej stronie fotelika i nie wiem czym jest to spowodowane. Chyba będę musiał porobić jakieś zdjęcia jak siedzę i zobaczyć to z zewnątrz. W końcu w chwili kupowania kiedy na nim jeździłem, to siedziałem jednak prosto. Więc albo rama się pokrzywiła (niemożliwe), albo obciążenie w kufrze (zmieniałem położenie, wpływ niewielki), albo przekręcony fotelik na ramie - nie wiem jakim cudem.

Środa, 11 maja 2011 · dodano: 11.05.2011 | Komentarze 0

Ożarów<->Warszawa (via Kleszczora, Łopuszańska +Tesco +Bricoman)
MAX: 41.8 km/h (wiadukt Łopuszańska)

Ranek standardowo, gorzej z wiaterkiem. Już sie naumiałem omijać korki, zwłaszcza ten na zawiniętej Kleszczowej...
Z powrotem poleciałem tą samą drogą, celem zakupienia taśmy dwustronnej w Brico i karimaty żółtej w Tesco... Skończyło się na kupnie koszulek, bluzek, paska, żarcia i picia... Nie ma to jak hipermarket... :]
Osiągi normalne. Ścięgno nie boli, kolana się przyzwyczaiły, może przejdę na starcie z "2" biegu na "3", bo obecnie ruszanie bardziej polega na klikaniu niż na ruszaniu nogami :] Inna rzecz, że właśnie brak tego klikania pewnie mi rozwaliło co nieco ciałko zwłaszcza na początku jeżdżenia na rowerze na wiosnę.