Info

avatar Ten blog rowerowy prowadzi storm z miasteczka Ożarów Mazowiecki. Mam przejechane 57655.94 kilometrów w tym 214.70 w terenie. Jeżdżę z prędkością średnią 21.31 km/h i się wcale nie chwalę.
Więcej o mnie.

baton rowerowy bikestats.pl

Moje rowery

Nie mam rowerów...

Wykres roczny

Wykres roczny blog rowerowy storm.bikestats.pl

Archiwum bloga

Wpisy archiwalne w kategorii

Remonty

Dystans całkowity:251.83 km (w terenie 0.00 km; 0.00%)
Czas w ruchu:26:02
Średnia prędkość:9.67 km/h
Liczba aktywności:24
Średnio na aktywność:10.49 km i 1h 05m
Więcej statystyk
  • DST 7.29km
  • Czas 00:16
  • VAVG 27.34km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

Testy i przejażdżka na Zółtku

Sobota, 6 lipca 2013 · dodano: 06.07.2013 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: 27.08 km/h
MAX: 38.17 km/h

A było to tak. Zamontowałem wczoraj karimatę, ale się odkleiła, więc dzisiaj przykleiłem ją jeszcze raz. Potem zamontowałem "podpieracz" kierownicy, aby tak nisko nie opadała na brzucho i na koniec zamontowałem nową podstawkę pod licznik. Sprawdziłem wszystko i... wyjechałem. Pierwszy krawężnik i takie dziwne wrażenie, że za mocno reaguje, ale... jadę dalej. No i tak zakręciłem kółeczko i poleciałem dookoła kwartału. Pod wiaterek to szło tak dziwnie, ale mimo to parłem do przodu i szukałem kolejnych problemów, ale nie mogłem ich znaleźć. Po kilkuset metrach wyłapałem zawadzanie udami o ów "podpieracz", ale to się da pewnie zrobić i leciałem dalej. Prędkość pod wiatr była taka sobie, 27-28 km/h, a ja patrzyłem jak toto reaguje na prostej. W sumie jako tako leci. Po zakręcie sprawdzałem reagowanie na sterowanie, ale toto jest stabilne i całkiem dobrze się prowadzi. Czuć jednak, że suport jest zdziebko niżej niż w SLRze, co przekładać się będzie pewnie na nieco większy opór czołowy (ale nie całkowity pewnie!), ale i z kolei lepszą pracę organizmu na podjazdach. Po drugim zakręcie rola wiaterku jakby zanikła, a ja przyspieszyłem, wlazłem na '8', ostatni już bieg (11z z tyłu na 20" kole) i doładowałem. 38 km/h uzyskałem, ale wiem, że na prostej dam radę pewnie do 40 km/h dobić. Tyle, że to już niestety koniec i na zjazdach z takiej Wilanowskiej nie będę w stanie dociągnąć do tych 50, a o 60 mogę od razu zapomnieć. Szkoda. Tą prostą ciągnąłem ile mogłem, bez wysilania się, ale i tak przelotowa 35 km/h :) Zdaje się, że kuferek robi swoje i aerodynamika dzięki niemu jest ciutkę lepsza.
Poza tym sprawdziłem w działaniu ową manetkę do tylnej przerzutki, obecnie wydaje się działać jednak całkiem dobrze, tylko po prostu dźwignia jest jakby nieco krótsza i wymaga krótszego oddziaływania siły podczas zmieniania biegu na słabsze przełożenie (większą tarczę).
Hamulce:
- przód hamuje tak sobie. Nie wiem czy to kwestia rozciągania linki czy czego tam, ale słabo to idzie. A z kolei nie chcę zabierać przedniego koła z SLRa jeszcze i wsadzać tarczowego...
- tył z kolei hamuje jak żyleta, muszę sprawdzić na ile klocków jeszcze starczy, bo to chyba hampel do którego nie mam zmiany (Hayes MX4). Ewentualnie wsadzę BB7, które obecnie są zbędne na SLRze z tyłu.
Ogólnie Żółtek prowadzi się dosyć szczególnie. Krótsza baza kół niż poprzednio i krótsza niż w SLRze. Jest przez to zwrotny, ale za to jak się delikatnie poruszy kierownicą to potrafi odskoczyć i wymaga deikatnego obchodzenia się z nim. Na tej krótkiej trasie nie miałem z nim w zasadzie problemu.
Jesli chodzi o zachowanie zawieszenia - poprawne, przód wybiera to co może, tył radzi sobie bezproblemowo, ale mam wrażenie, że w momencie wpadnięcia na jakiś wertep, rowerkiem buja trochę dół-góra na obu kołach. Do sprawdzenia jest czy przy większym obciążeniu kufer nie będzie ocierał o tylne koło.
I niestety, ale rowerek jest dosyć wysoki, na SLRze zatrzymywałem się z przyjemnością dotykając całą powierzchnią stopy podłoża, a tu niestety na to jest za wysoko, muszę wyciągać paluszki.


Kategoria Żółtek, Remonty


  • DST 8.00km
  • Czas 00:15
  • VAVG 32.00km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

Testy VG3

Środa, 19 czerwca 2013 · dodano: 20.06.2013 | Komentarze 0

Ożarów
Avg: kolo 20 km/h
Max: 35 km/h

Testy rowerka. Szukalem rozwiązania na problem z widelcem i sterami i zastanawiałem się czy faktycznie jest bardzo źle. Przez cały dzien do niczego nie doszedłem ale udalo mi się naprawić pokrywę kuferka. I wreszcie na koniec dnia wpadłem na pomysł i w moim reku pojawił się klucz rurowy w roli przedkuzki. Jak się przyłożyłem i dokręciłem gwiazdkę to... Nie wiem jak to będę odkrecal jakby co. Ale luzu juz chyba nie ma a na pewno na progach i krawężnikach widelec nie skacze tak jak poprzednio.
Wreszcie jest stabilnie. Niestety muszę się jeszcze pobawić z hamulcami z przodu i z tylu no i połozyć coś na fotelik bo śruby mocujące nie sa najlepszą rzecza wchodzącą w plecy... :>


Kategoria Remonty, Żółtek


  • DST 5.00km
  • Czas 00:12
  • VAVG 25.00km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

Składanie VG3

Poniedziałek, 17 czerwca 2013 · dodano: 18.06.2013 | Komentarze 0

Ożarów

Danych licznikowych brak z braku licznika.
Rowerek składałem i rozkładałem do tej pory już kilkakrotnie, w poniedziałek także kilka razy ustawiałem stery, widelec i w ogóle robiłem co mogłem, aby usunąć luzy na sterach. Włącznie z wybijaniem starej gwiazdki i wbijaniem nowej. Kiedy mi się wreszcie udało prawie wszystko zlikwidować, okazało się, że luz jeszcze wystęuje minimalny, ale na większych progach i wyrwach się pojawia... :/
No i w związku z tym testowaniem, te kilka kilometrów się zrobiło, chociaż rezultat jest taki sobie.




  • DST 2.00km
  • Czas 00:06
  • VAVG 20.00km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

Testy VG3

Środa, 15 maja 2013 · dodano: 15.05.2013 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: nieznane
MAX: nieznane

Ile godizn przy tym rowerze spędziłem to nie zliczę. Ile komarów zabiłem, a ile razy one mnie pokąsały to nie powiem. Ale mam serdecznie dosyć odkręcania śrub dampera z tyłu, kufra i kombinowania jak koń pod górkę - co zorbić, aby mieć normalne wyprzedzenie, żeby rower nie był narowisty i tak dalej. Żeby dało się normalnie jeździć!
I tak od ponad tygodnia. Czas leci, a ja nie mam sprzęta na KaszebeRundę.




  • DST 14.50km
  • Czas 00:40
  • VAVG 21.75km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

Z dworca do domu

Niedziela, 5 maja 2013 · dodano: 05.05.2013 | Komentarze 0

Warszawa->Ożarów
AVG: 22.93 km/h
MAX: 34.27 km/h

Niestety licznik zaczął zliczać prędkość dopiero gdzieś pod Fortem Wola, więc jego wskazania się nadają wyjątkowo do śmieci - ale jednak jakieś tam dane są.
Poza tym było gorąco, ale mimo to fajnie się jechało. Musiałem tylko uważać na lewą sakwę, gdyż jej dolne podwiązanie zgubułem gdzieś w lesie na działce, a zorientowałem się dopiero na stacji. Poza tym chyba jestem w formie, jechało się zupełnie fajnie, ruszanie i w ogóle przyspieszenia znakomite.
Po powrocie składałem Żółtka. Nie wiem czy on wyjedzie jednak na ulicę. Założyłem nowy łańcuch bo podejrzewałem stary o nadmierne rozciągnięcie, ale dopiero po tym jak przyjrzałem się jak zamocowałem tylną przerzutkę dostrzegłem wyraźne błędy w tym zakresie (wstyd!). Także prawdopodobnie łańcuch się jeszcze do czegoś nadawał, a przeskakiwanie bralo się ze źle zamontowanej przerzutki. Nowa kaeta więc pewnie się na razie nie przyda, albo założę ją do SLRa, o ile ten będzie jeszcze kiedyś jeździł... Czort wie, co z nim da się zrobić...
Póki co w Żółtku muszę:
- porządnie zamocować stery bo przy byle progu widać wyraźnie, źe sa luźne i kiera idzie do przodu, kiedy widelec uderza o przeszkodę.
- spróbować w jakiś sposób zmienić kąt wyprzedzenia, ale to chyba się już nie da
- zmienić sposób mocowania pokrywy w Kaliszowym kufrze, bo obecnie korzystanie z niego jest bardzo utrudnione
- zamocować hamulce, wymontować przedniego wibrejka bo tylko ociera...
- zmienić pokrycie fotelika na nowa karimatkę albo coś. Niestety pokrowiec na fotelik z SLRa nie da się łatwo chyba zamocować, ale może coś wykombinuję - po tym jak oczywiście zostanie uprany bo się strasznie upaprał czymś.


Kategoria Remonty, SLR


  • DST 0.74km
  • Czas 00:03
  • VAVG 14.80km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

Nokia 5230_

Środa, 20 kwietnia 2011 · dodano: 20.04.2011 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: 15.11 km/h
MAX: 22.1 km/h

TESTY.
Późnym wieczorem, już po dwudziestej z minutami wyprowadziłem nową wersję VG3 (aka Żółtek) poza furtkę... No i wsiadłem, zacząłem się toczyć i jechać i... I jedzie prosto... Na razie jednak kierownica chociaż nie ma luzów to chyba jednak za mocno ją śisnąłem i kierowanie jest... takie sobie. jednak ważne jest to, że wreszcie daje się jechać i nic nie lata na boki ani przód<->tył...
Co do składania to patrząc na ten rysunek jak tutaj:
http://www.wrower.pl/sprzet/stery/stery.php#Ahead
Wsadziłem na sam dół 3 część od góry, bo ta na samym dole zachowywała się dziwnie i nie chciała się schować pod łozyskami maszynowymi. Na to poszła część 2 od dołu z łożyskami w środku. Potem miska-reduktor z Cykloturu, rama, 2 miska z Cykloturu, część 3 od dołu z łożyskami i na to część 1 od dołu. na to wreszcie trafił mostek z kierownicą i w środku reduktorkiem. Mocno zbite za pomocą "tłumacza" (vel siekiera), dokręcone gwiazdką (wbitą lekko poniżej 1cm) i... trzyma bardzo dobrze. Ale luz jest troszkę przy mały na sterowanie, musze to jutro jeszcze za światła dziennego obejrzeć.
Ponadto czeka mnie jeszcze odsuwanie supportu nieco dalej, ten dodatkowy centymetr może uda mi się jakoś wyskrobać, ale nie wiem co z długością nóg... Może se obetnę stopy i wstawię coś między nie a kolana? Hmmm... (nie ma ktoś pozyczyć z 10cm nóg???)
Aha, przy okazji obróciłem kierownicę, tak że kąt zgięcia znajduje się po drugiej stronie (od przodu roweru), steruje się jakby nieco lepiej dzięki temu, ale sztywność sterowania nie pozwala jeszcze na dobre poczuć roweru).


Kategoria Remonty, Żółtek


  • DST 2.41km
  • Czas 00:09
  • VAVG 16.07km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

_

Poniedziałek, 20 września 2010 · dodano: 20.09.2010 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: 16.85 km/h
MAX: 31.4 km/h

TESTY. Złozyłem do całości Żółtka... Ma nową kasetę z tyłu, dostał na kółko nową tarczę hamulcową, ale póki co tylny hamulec jeszcze nie zamontowany bo ociera za mocno. Zresztą przedni też nie za bardzo działa, pewnie czeka mnie wymiana klocków hamulcowych i tu i tu. Po wymianie kasety, przerzutka weszła na swoje miejsce, jeszcze ją dokręciłem najmocniej jak się dało do ramy i... chodzie PERFECT. Znakomicie zrzuca i zakłada biegi :D Ba. Potrafi zrzucić tak jak jej nakazuję, nawet kilka na raz - czyli w zasadzie mogę powiedzieć, że działa na poziomie SRAMa S7... A to jest tylko kilkuletni SIS 7...... (!!!)
Dołożyłem jeszcze nowe tylne oświetlenie na kuferek, wygląda cacy, mam nadzieję, że szybko uda mi się zdobyć i przednie :D




  • DST 4.01km
  • Czas 00:14
  • VAVG 17.19km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

_

Środa, 15 września 2010 · dodano: 15.09.2010 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: 18.88 km/h
MAX: 32.4 km/h

TESTY. Zmieniłem napęd przy okazji zmiany dętki w Żółtku. Przyniosło to pewną większą ilość biegów do opanowania, bo aż 8, z czego da się używać pewnie tylko 7 a i z tego tylko kilka... Ale niestety 8 bieg (najmniejsza zębatka) - nie wchodzi, wystepuje problem ze zbyt zużytą zębatką... Czeka mnie więc zmiana kasety... Ale mam nadzieję, że uda się to zrobić przyokazyjnie może jutro, albo co... No i zostałem z jednym tylko hamulcem, hydraulicznym, z przodu... Zawsze coś... Ale w zamian mam nieprzeskakującą manetkę, linkę którą sam umiem ustawić z przerzutką...




  • DST 1.19km
  • Czas 00:07
  • VAVG 10.20km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

_

Środa, 8 września 2010 · dodano: 08.09.2010 | Komentarze 0

Ożarów
AVG: 13.13 km/h
MAX: 23.9 km/h

TESTY. Żółtek został zaopatrzony w "popsuty" clickbox, który został doczepiony we właściwe miejsce za pomocą zipstripa... I przetestowana została na nim funkcja: "jedź()". Jedzie prawidłowo, biegi zmienia prawidłowo i o dziwo nie gubi się na 1 i 2 biegu co daje nadzieję na możliwość pokonania kawałka trasy jutrzejszej o nazwie "Dolna".
Coś tam chyba jest jeszcze nie tak z napinaczem, ale zipstripów mamy troszkę pod dostatkiem pewnie się jeszcze dokupi trochę w Brico, więc nie ma obawy, że czegoś zabraknie.




  • DST 11.89km
  • Czas 00:37
  • VAVG 19.28km/h
  • Aktywność Jazda na rowerze

_

Środa, 8 września 2010 · dodano: 08.09.2010 | Komentarze 0

Ożarów <-> Ołtarzew
AVG: 20.07 km/h
MAX: 30.5 km/h

TESTY Zółtka... Pojeździłem sobie po miasteczku dookoła, potem pojechałem do Óltarzewa... jechalo się nieźle, gdyby jeszcze ten łańcuch częściowo zużyty nie skakał, to pewnie by się jechało lepiej... Poza tym... no jednak jedzie się dziwnie... Nie pamiętam juz jak to jest, jak pewnych rzeczy się nie czuje a wielkie dziury zamieniają się w minimalne na tym fullu :D
Jutro wyjazd m.in. po nowy łańcuch...