Sierpień, 2012

Z Jarosławca do Wicka

Czwartek, 30 sierpnia 2012 · dodano: 30.08.2012 | Komentarze 0

Z rana ruszyliśmy w kierunku na UStkę dokąd udało nam się w miarę szybko dojechać po drodze tylko stając na kilka chwil tu i tam. Niestety podczas tego etapu podróży ciągnąc jak się tylko da do przodu, nieco przeceniełem swoje siły no i w okolicach 50 kilometra nastąpił kryzys. I to na tyle znaczny, że jedyne co chciałem po dowolnym zatrzymaniu się - to paść na glebę i poleżeć... Na szczęście udało mi się zmobilizować dzięki pewnym niedawnym wspomnieniom... Zapominając o teraźniejszych problemach, myśląc o pewnych interakcjach personalnych udało mi się osiągnąć prawie normalne przelotowe, a na jakimś fajnym zjeździe - 49 km/h. :)
Poza tym okazuje się, że mam chyba dwuślada i jutro z rana czeka mnie sprawdzenie stanu rzeczy, a przy okazji na pewno trzeba będzie na nowo ustawić tylny hampel... W końcu już za chwileczkę "rozsądne" ograniczenia prędkości w Sopocie :PPPPP

Z Sarbinowa do Jarosławca

Środa, 29 sierpnia 2012 · dodano: 30.08.2012 | Komentarze 0

Sarbinowo->Wicie->Jarosławiec

A nawet wiele nie pamiętam bo jechałem wczoraj... Na pewno jechało się paskudnie po piachu, paskudniej jeszcze bardziej po piachu na jakiejś drodze okalającej jakieś tereny wojskowe, i te meszki i w ogóle... Za to było kilka fajnych zjazdów i jeden taki dłuuuższy, na którym udało mi się polecieć owe 50 km/h. No i rano wysłałem w Mielnie paczkę do domu z częścią swoich rzeczy co na pewno chwilami dodało mi skrzyyydeł ;)
Wieczorkiem szukaliśmy jeszcze drogi do Ustki, ale ze wględu na zamkniętą bramę terenu wojskowego ;> nie udało nam się na nią dostać i zmuszenie byliśmy zakończyć dzień w jakimś ośrodku wypoczynkowym w mikro-domku, gdzie ledwo co dało się ulokować 3 rowery poziome i nas... Zresztą ja sam kładąc się spać w łóżku piętrowym czułem się jakbym się kładł do trumny :[

Z Rewala do Sarbinowa

Wtorek, 28 sierpnia 2012 · dodano: 28.08.2012 | Komentarze 0

Rewal->Kołobrzeg->Ustronie Morskie->Sarbinów

Dzisiaj po raz pierwszy od dłuzszego czasu, SLR uczył się jeździć w terenie... Co nie idzie mu najlepiej ze względu na brak jakiejkolwiek amortyzacji :] W dodatku część trasy do Kołobrzegu wiodła nad brzegiem morza, tuż opodal jakichś jednostek wojskowych, gdzie ktoś oszczędził ile się dało i zamiast asfaltu czy zwyczajnego szutru lub czegokolwiek normalnego, wsadzil.... cywilizowane kocie łby. Nie muszę chyba nikomu tłumaczyć jak się po tym jedzie na rowerze? A jak się po tym jedzie na rowerze obładowanym na maksa bagażem? W dodatku bez jakiejkolwiek amortyzacji, czegokolwiek co mogłoby zmniejszyć drgania wywoływne przez uderzanie twardo napompowanych kół o kolejne kamienie?
Na szczęście obiadek w Kołobrzegu zrekompensował nam owe pewne "niedogodności" w podróży i w kolejną część trasy udaliśmy się już w zdecydowanie lpszym humorze... Chociąż ten został nam i tak popsuty przez... lemmingi. Jeśli ktoś nie kojarzy - była taka gra komputerowa, w której ratowało się te biedne zwierzątka przed zagładą, a one same miały tendencję chodzenia wszędzie tam gdzie nie powinny - spadania w przepaście, włażenia w ogień i dokonywanie innych prób pozzbawienia się życia w sposób zbiorowy ;) W opisywanym przeze mnie przypadku, lemmingami są... PIESI. Oni nie patrzą na promenadzie czy na drodze szybkiego ruchu, czy na ścieżce rowerowej gdzie idą... Nie oglądają się za siebie, wchodzą na drogę bez rozejrzenia się i sprawdzenia czy tam z boku nie nadciąga jakiś rower. Dla takiego pieszego lemminga najważniejsze jest... iść/przejść. Dzisiaj o mały włos a pozbawiłbym nóg lub je połamał pewnej niemądrej, która idąc po DDR stwierdziła w pewnej chwili, że jednak skręci z jej pawej strony na lewą... Inna baba weszła mi pod koła na jezdni, nie obyło się bez ostrego hamowania i kolejnej reprymendy... O tym co się dzieje na promenadzie pisać nie będę, bo tam wiadomo... Pieszy ma prawo być. Mimo to, skoro owa prommenada jest dopuszczona do ruchu rowerowego, to na litość... Rozglądajcie się lemmingi!

Z Goleniowa do Rewalu

Poniedziałek, 27 sierpnia 2012 · dodano: 27.08.2012 | Komentarze 0

Goleniów->Wolin->Kamień Pomorski->Rewal

Nie jechało mi się dzisiaj początkowo najlepiej, w zasadzie to tylko pierwsze 30-40km przejechałem jako tako, a potem zaczęły się schody... Coraz gorzej i gorzej i gorzej... I dopiero w Kamieniu Pomorskim jakoś tak sprawdziłem stan ogumienia z tyłu i... Kiszka. Nie wiedziałem nawet kiedy ją złapałem, ale to co znalazłem w oponie świadczyło o tym, że musiała to być jakaś menelownia obok naszego przejazdu, albo jakieś wysypisko na drodze po porozwalanych butelkach. Trudno powiedzieć. Tak czy inaczej po zmianie dętki z Kenda na GEAX (?!) wsiadłem na rower i... ten nagle zaczął pode mną latać :D Wreszcie dało się jechać, przyspieszać i zrobiło się znacznie przyjemniej. No i prędkość podskoczyła znacznie, udawało mi się odpalać nawet '6' a na zjazdach wchodziła i '7' co jak na wczorajszy i dzisiejszy dzień jest ewenementem naszych możliwości.
Cóż, na trasie pojawiły się poza szkłem także i pagórki, dłuuuższe zjazdy (te po zachodniej stronie Odry były jednak bardziej strome i krótsze) i oczywiście dłuuugie podjazdy, których chwilami nie widać, a które czuć na nogach. Nie powiem, żeby pokonywanie ich szło mi super, ale w porównaniu z zeszłym rokiem jest o wiele lepiej. Wiem kiedy zrzucać bieg i kiedy go włączać.
A skoro już wspomniałem o polskich i niemieckich drogach :>>>... Naprawdę zacząłem marzyć o Żółtku... Nie chodzi mi jednak tylko o to, że jest w pełni amortyzowany i pewnei z łatwością pokonywałby te uciążliwe grajdoły po polskiej stronie... Jestem pewien, że w swoim kuferku na pewno schowałby mniej i na pewno LŻEJSZYCH rzeczy. A niestety, ale chyba po raz kolejny przesadziłem z ilością zabieranych rzeczy i każdorazowe zabieranie i ładowanie tego to jest po prostu męczące... Pomijając już fakt, że ten bagażnik jaki mam nie najlepiej się spisuje pod takim obciążeniem i się normalnie gnie, jakby był z plastiku, przy każdej zmianie kursu, skręcie itede.

I na koniec - wymieniałem ostatnio 2 bakterie w SigmieSzajsu - w pulsometrze i w liczniku kadencji, a teraz kończy mi się bakteria w samym liczniku... Rok czasu baterii - a w byle BC1200 od chwili kkupna licznika do zmiany baterii minęły 4 (cztery!) lata. Nawet nie ma co komentować :/

Regulacja: no jak są zjazdy a i jest obciążenie to wiadomo, że więcej idzie okładzin klocków hamulcowych - musiałem podregulować delikatnie tył.

Kategoria Awarie, Regulacje, SLR

Ze Szczecina do Goleniowa

Niedziela, 26 sierpnia 2012 · dodano: 26.08.2012 | Komentarze 0

Szczecin->Goleniów

Prędkośc maksymalną uzyskalem "nożnie" podczas jednego z kilku wyścigów w jakich brałem udział dzisiaj rano przed zakończeniem Zlotu :) To był drugi wyścig, ścigałem się z kimś no i jakoś tak po zdeprymowaniu przeciwnika wrzuciłem '8' i na liczniku pojawił się takki jakiś wysoki wynik... Co prawda potem łapałem oddech przez kilka chwil, ale ten wyścig był mój, a reakcja SLRa na pałer jaki mu dałem, również była odpowiednia... Ach, gdyby tak jeszcze mieć lepszy organizm do takich zabaw... ;)
Po zakończeniu zlotu udaliśmy się DDRkami w stronę Wolina. Męczyliśmy się katowaliśmy maszyny polbrukiem i innymi grajdołami, aż wyjechaliśmy na zdawałoby się głaski asfalt... Taaa... Polskie drogi... W zasadzie przez następne kilkadziesiąt kilometrów nie spotkałem kawalka asfaltu, który nie miałby ani jednej dziurwy, uszczerbku, czy wyrwy gdzieś..
Jeśli chodzi o Goleniów to nie było go w planie, ale że robiło się już późno, a i byliśmy zmęczeni (zwłaszcza ja i moje lewe kolano), więc zdecydowaliśmy się a postój w tym miasteczku. A jutro czeka nas Kamień Pomorski i prawdopodobnie Rewal bądź Trzebiatów.

Szczecin - ognisko

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 25.08.2012 | Komentarze 0

Szczecin

Wyjazd do marketu po kiełbę i potem na ognisko. Ja nie powiem, ale to co było i co się działo podczas tych przejazdów to mordęga... Moje biedne kolana i nóżki dawały sobie ledwo co radę, ale dawno nie odebrałem tylu informacji bólowych od nich w trakcie jazdy :[ Naprawdę musiałem przedobrzyć na tym wyjeździe do Niemiec na tych wzgórkach i pagórkach... Nie dziwię się temu: wdrapywanie się na podjazdach z V przekraczającą 25 km/h, pogonie za szoszonkami i innymi Antonami to jednak wyczerpująca sprawa...
Boję się tylko tego, że jutro czeka mnie wyjazd gdzieś na północ i z kondycją może być kiepsko... :/ Obawiam się o swoje kolanka nieco, więc będę musiał się chyba zaopatrzyć w jakieś żelki, aesciny i koniecznie suplemntować się arthronem complexem nieco częściej i w większych dawkach... Póki co kolanko lewe nie boli, nie czułem go podczas wieczornych rajdów ogniskowych, ale nie chcę aby mi padło gdzieś na trasie... :[

Jeśli chodzi o SLRa to chyba za mocno dokręciłem mu ostatnio stery. Pomorze pewnie jeszcze objadą, ale potem czeka mnie pewnie wymiana. Hample o dziwo dają radę, niewielka wczorajsza regulacja dobrze zrobiła tylnemu. Muszę pomyśleć o wsadzeniu piłeczki tenisowej pod oparcie fotelika z tyłu - ponoć wprowadza "element amortyzujący" do sztywniaka... ;)

Szczecin i duża pętla - wycieczka

Sobota, 25 sierpnia 2012 · dodano: 25.08.2012 | Komentarze 0

Szczecin<->Niemcy
MAX: 53.23 km/h (rekord SLRa!)

Wspaiała wycieczka. Nie ma co... Dała mi ona do wiwatu, a ja z kolei dawałem do wiwatu nogom... W rezultacie w połowie wycieczki zoreintowałem się, że o ile praktycznie zawsze jestem z przodu peletonu, a często nawet pierwszy a prowadzącym, to potem nie starczy mi pewnie sił na powrót... Na szczęście starczyło, ale chwilami było mizernie, zwłaszcza pod koniec, przed granicą prawie, gdzie po dłuuuugim zajefajnym zjeździe, przy próbie wjechania na"krótki" podjazd, okazało się, że moje nogi chcą urlopu, a ciałko już też nie wyrabia... ;)
Nie powiem, górki były chwilami stromiaste, ale te wspaniałe zjazdy rekompensowały wszystko... Zwłaszcza zjazd już po polskiej stronie, gdzie dało się utrzymać >40 bez pedałowania, a z dopedałowywaniem padł właśnie rekord SLRa... MIzerny co prawda, ale z przodu ustawiony jest przecież blat 39, przygotowany właśnie na owe pagórki, także cóż... Ale i tak jechało się fajnie, chociaż.... Mimo wszystko wolę niemiecką stronę gdzie praktycznie byłem pewien na 200%, że nikt tam nie zostawił jakieś wyrwy, albo źle obliczył pochylenie czy krzywiznę zakrętu :P Właśnie... po niemieckeij stronie wyrw ani dziurw NIE MA. Są łaty, ale te łaty są takie, że nawet jadąc z pełną prędkością na SLRze praktycznie tego się NIE CZUJE. można wyczuć inną nawierzchnię po innym hałasie gum, ale nie ma żadnych wstrząsów - nai przy najeżdżaniu na łatę ani przy zjeżdżaniu z niej. Ale nie spotkałem ani jednej dziurwy jako takiej! Ich tam chyba w ogóle nie ma!
A u nas? Kilka kilometrów z agranicą, po wyhamowaniu z rekordowej prędkości... dziurwy, wyrwy, załamania... Wiocha. :(
No i te DDR niemieckie. ASFALTOWE w większości, takie, że przejazd nimi to czysta przyjemność. Sądzę, że włodarze z Polski powinni się tam przejechać na kilka dni i potem pojeździć po stolycy... Gdzie po prostu nie da się przejechać w wielu miejscach. A w Niemczech? Byle przystanek autobuwosy ma zjazd na niego z obu stron chodnika!!! Wszystko przemyślane!

Przy okazji pogoniliśmy z Raffim szoszonków :D Biedulki... No ale rozgrzewali się dopiero co, też jechali do Niemiec... No a my, z bagażami, z rowerami ważącymi 2x tyle co ich nie z abardzo byliśmy w stanie ich pogonić po gorkach, także po jakichś 2-3 kilometrach musieliśmy odpuścić, ale szło się całkiem fajnie w tunelu aero za nimi ;)

A teraz to... Siedzę i zdycham. Nogi mi padły w zasadzie i należy im się odpoczynek... Oby w poniedziałek były w stanie dać z siebie jeszcze więcej niż dzisiaj... W końcu po to dzisiaj dostały łomot ;)

Po Szczecinie - zwiedzanie

Piątek, 24 sierpnia 2012 · dodano: 24.08.2012 | Komentarze 0

Szczecin
AVG:11.00 km/h :)
MAX: 43.54 km/h (jedna z górek)

Zwiedzanie, czyli i prędkości mniejsze i jakoś takie mniejsze parcie na pedały... Ale! Jak się pojawił jakiś szoszonek co to próbuje pokazać swoich sił :DDDD to po kilkunastu sekundach zostawiłem go z tyłu ;)
Miasto wygląda na fajne, ale jazda po nim w niektórych "zabytkowych miejscach" bywa utrudniona przez wszechobecny BRUK. I to BRUK taki kociołbowaty. Ciężko po tym przejechać, wszystko się trzęsie... Dobrze, że mają fajne górki, na które można się powspinać, aby za chwilę zlecieć w dół z maksymalną dozwoloną ;)
Z regulacji: gdzieś po drodze musiałem doregulować tylny hampel. Jednak te ostatnie deszczyki i duża ilość hamowania zrobiła w swoje... Obciążenie też zrobiło swoje... No i sprawna dynamiczna jazda też wymaga dodatkowego hamowania czasami.

Kategoria Regulacje, SLR

Do Szczecina i w Szczecinie

Czwartek, 23 sierpnia 2012 · dodano: 24.08.2012 | Komentarze 0

Ożarów->Warszawa...Szczecin
Puls mierzony częściowo, więc brak danych.

Na dworzec wyjechałem około 8 rano z minutami. Obawiałem się problemów z przejazdem, nie wiedziałem jak sprawdzi się SLR z takim obciążeniem i w ogóle co będzie na miejscu. Na szczęście obawy były nieuzasadnione. SLR co prawda zachowywał się dziwnie z powodu zzłego rozmieszczenia bagażu, który mu się tam i siam przemieszczał na boki, ale mimo to bezproblemowo dostałem się na dworzec.
Potem było szybkie przemieszczenie się na peron, wreszcie zajmowanie miejsca w pociągu - na szczęście wywiad jaki wykonałem tydzień wcześniej okazał się być aktualny i nasze rowerki zmieściły się tam gdzie powinny czyli w przedziale rowerowym.
Szczecin - takie sobie spore miasteczko. Droga do akademika zajęła nam dłuższą chwilkę, ale prowadziła przez ładny park, kilka niezłych śmieszynek asfaltowych no i oczywiście - górki i dolinki, co już było nieco mniej miłe i wymagało nieco cięższej pracy nóżek...
Wieczorkiem była pizzeria, był dojazd do niej i powrót i cały czas się zastanawiam co za mądrala wymyślił wielkie kocie łby na takim podjeździe jak tu widziałem, coś o pochyleniu jak na Książęcej + bruk... Okrrropne, do tej pory dostaję rzucawki ;P

Do pracy i z powrotem +MM+Real

Środa, 22 sierpnia 2012 · dodano: 22.08.2012 | Komentarze 0

Ożarów<->Warszawa

Mam dosyć kierowców i kierofcuf. Rozumiem, ze wakacje skońcozne, ale robić z tego powodu megakorki gdzie się tylko da? Ludzie, zlitujcie się... Ja rozumiem, że wy na wycieczki jeździcie z rana, relaksujecie się w swoich autkach i podziwiacie widoki ziewając z nudów... Ale są ludzie co jadą do pracy i chcą przejechać. Że wam się nie chce ich przepuścić - tego kompletnie nie rozumiem. Wiem, że dla was trudne jest zrozumienie z kolei, jak można jechać do pracy na rowerze, ale wierzcie mi, zę tak jest łatwiej, szybciej, wygodniej, a w dodaktu dojeżdża się do pracy nie po to aby siedzieć/leżeć przy biurku i popijać kawę, ale po to aby (uwaga!) _pracować_. Zamiast pić drugą kawę i czytać fejsgówno z rana - można zająć się pracą. :P

Poza tym to wmordewind. I to w drodze do MM w ciągu dnia pracy i to w trakcie powrotu i to jeszcze na DK2 zachwycił mnie swoim pojawieniem się ostry siekący deszczyk, przez co musiałem chwilę przeczekać pod wiaduktem na S8. (chociaż raz mi się to skrzyżowanie przydało...).
A jeśli chodzi o dzisiejszy "power" to jest/było znacznie lepiej, podejrzewam, że wczorajsze spadki mocy były spowodowane brakiem potasu - w każdym bądź razie dzisiaj rano jechało się nieźle. Szkoda tylko, że rozwaliłem nieco stopy początkowo nowymi butami... Okazały się być nieco do kitu no i czeka mnie zabawa w kombinowanie z położeniem blokół na nich, albo sprzedaż... Zobaczymy co się da zrobić.

A póki co - pakowanie i jutro z rana wyjazd na wschodni - cel: Zlot Rowerów Poziomych w Szczecinie :)

Zakupy: linki do mocowania bagażu.